Niska świadomość zagrożeń związanych z zakażeniem HCV w Polsce stanowi duże wyzwanie. U większości pacjentów choroba przebiega bezobjawowo i często wykrywana jest przypadkowo lub w późnej fazie, kiedy doszło już do ciężkich uszkodzeń wątroby. Jak szacują eksperci, ponad 80% osób zakażonych nie wie o swojej chorobie. Dlatego AbbVie angażuje się w działania edukacyjne na rzecz podnoszenia świadomości na temat HCV oraz jego wczesnej diagnostyki, a także poprawy sytuacji osób chorych.
Jedną z inicjatyw wspieranych przez AbbVie są obchody Światowego Dnia Wirusowego Zapalenia Wątroby. Firma AbbVie jest również inicjatorem i partnerem kampanii edukacyjnych m.in. Ogólnopolskiego Programu Badań Przesiewowych „Test na HCV – Prosty krok do zdrowia” i bierze udział w dyskusjach eksperckich podczas najważniejszych wydarzeń medycznych dotyczących problematyki hepatologicznej oraz kongresów i konferencji skupiających środowisko lekarzy i organizacji pacjentów.